Veliki vodič

Još niste sigurni koji je auto pravi za vas? Ovo su glavne značajke najpopularnijih brendova

Posljednjih nekoliko godina čini se kako je neke modele automobila gotovo nemoguće izgurati s liste najtraženijih.

Shutterstock

U podacima o najprodavanijim vozilima u Hrvatskoj za 2020. godinu, ponovno vidimo već neka dobro poznata imena i marke. Podsjetimo se njihovih glavnih odlika.

Volkswagen

Svi automobili iz VW grupacije tradicionalno dobro kotiraju u svim segmentima, od malog gradskog auta VW Up! preko legendarnog kompakta Golfa, najprodavanijeg modela u povijesti marke, pa sve do Passata, popularne biznis limuzine na odlasku. Modeli njemačkog koncerna suvereno vladaju domaćim prometnicama, a zbog svoje pouzdanosti, dostupnosti dijelova i servisa ziheraški su izbor s kojim teško da ćete pogriješiti.

VW je i prošle godine bio ukupno najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj, a modeli koji su ostvarili najbolje prodajne rezultate su mali gradski VW Polo, najmanji Volkswagenov SUV T-Cross koji se na tržištu pojavio prije tek nešto više od godine dana te naravno, neizbježni VW kompakt Golf, čija je osma generacija predstavljena krajem 2019. godine.

Škoda

Nekada neugledni češki automobili posljednjih su desetljeća doživjeli temeljitu renesansu. Sada pod kapom VW grupacije, Škoda je recentnim modelima osvojila tržište pouzdanim i cjenovno prihvatljivim automobilima koji dizajnom ne odskaču od nekada mnogo poželjnijih njemačkih modela. Škoda kupcima nudi mali gradski Citigo, Fabiju u hatchback i karavan izvedbi, te model srednje klase Octaviju koja je prošle godine osvojila prvo mjesto na listi najprodavanijih modela na domaćem tržištu.

Škodina limuzina srednje klase Superb popularnošću je posljednjih godina nadmašila VW Passat u limuzinskoj izvedbi, koji se, prema najavama, uskoro prestaje proizvoditi. Treba spomenuti da je Škoda posljednjih nekoliko godina ušla na scenu SUV modela, prvo s modelom Kodiaq, a zatim su stigli urbani gradski SUV Kamiq te kompaktni SUV Karoq, koji polako ali sigurno sve više nalaze svoj put do kupaca.

Renault

Ova dobro poznata francuska marka automobila s dugom tradicijom veliki vjetar u leđa doživjela je početkom devedesetih, kada se na tržištu pojavio prvi Clio, mali gradski automobil o čijoj popularnosti dovoljno govori činjenica kako je to uz VW Golf jedini model koji je dva puta osvojio prestižnu titulu Europskog automobila godine. Ubrzo za njim, pojavio se Twingo, obožavani gradski mališan koji je svojim voznim karakteristikama i iznenađujućom prostranošću u unutrašnjosti donio pravu revoluciju u segmentu mini automobila, a zatim i Renault Megane, izvrstan mali obiteljski auto koji je prvi u svojoj klasi dobio pet zvjezdica na Euro NCAP testu.

Nova generacija Clija je prošle godine uz VW Golfa bila na vrhu lista najprodavanijih automobila u Europi, a kod hrvatskih kupaca najpoželjniji model bio je i prošle godine Twingo. Renault se odlično pozicionirao s recentnijim modelima, malog gradskog SUV-a Captura te luksuznog velikog obiteljskog automobila Talisman, koji se solidno prodaje i u svojoj limuzinskoj i karavanskoj verziji.

Dacia

Ovaj rumunjski proizvođač automobila od kraja devedesetih godina je u vlasništvu Renaulta, a svoj je put do kupaca prvenstveno tražio niskim cijenama svojih modela. Na našem tržištu led je probila Dacia Solenza koja u početku, prvenstveno zbog neuglednog dizajna, nije izazvala osobitu pomamu među vozačima. Uslijedila je Dacia Logan čija je prodajna strategija bila ista kao i kod Solenze – niskobudžetni obiteljski automobil jeftin za održavanje. S vremenom, pokazalo se kako je ovaj pristup dao rezultate, jer posljednjih desetak godina prodaja kontinuirano raste i u globalnim okvirima. U međuvremenu, proizvođači su se ipak malo više potrudili i oko samog dizajna, što se najbolje moglo vidjeti već na prvoj generaciji modela Sandero.

Dacia u Hrvatskoj danas ima svoju publiku, što potvrđuje i s prošlogodišnjim plasmanom među deset najprodavanijih. Glavne značajke Dacia automobila dugo su bile niska cijena u odnosu na konkurenciju, praktičnost, pouzdanost i jeftino održavanje kod kupaca kojima šminka nije najbitnija karakteristika prilikom odabira. Međutim, percepcija marke počela se polagano mijenjati u posljednjih desetak godina, s pojavom primjetno stiliziranije generacije Sandere i crossover inačice Sandere Stepway. Potpuno opravdano veliku popularnost ostvario je SUV model Dacia Duster, koji ljudi više ne doživljavaju tek kao najjeftinijeg u klasi, već kao dokazano kvalitetno vozilo koje sada zaista dobro izgleda, ali i dalje zadržava pristupačnu cijenu.

Peugeot

Još jedan dugovječni francuski brend, onaj s oznakom lavića, već godinama u Hrvatskoj ima svoju vjernu publiku. Još od kraja devedesetih, Peugeot je u Europi sa svojim hatchback 206 modelom zauzeo čelnu poziciju u svojem segmentu. Da je riječ o ne samo estetski privlačnom nego i kvalitetnom i pouzdanom gradskom autu svjedoči činjenica da njegovi nasljednici 207 i 208 i dalje odlično prolaze na tržištu, dok je potonji proglašen europskim autom godine za 2020.

U segmentu SUV modela, iako je na početku imao tehničkih problema s mogućim istjecanjem goriva Peugeot 3008 je zbog svoje udobnosti, pouzdanosti, impresivne opreme i standardno lijepog izgleda lako pronalazio svoje kupce, no osnovna zamjerka bila je nešto skuplje održavanje. Dobre prodajne rezultate ostvario je i nešto manji i jeftiniji SUV 2008. U kategoriji velikih obiteljskih limuzina Peugeot 508 šmekere osvaja kvalitetnom izvedbom i izvrsnim elegantnim dizajnom koje su mu priskrbile i nekoliko međunarodnih priznanja.

Kia

Južnokorejski proizvođač automobila svakako spada među one koji su u prošla tri desetljeća prošli temeljitu transformaciju u pogledu dizajna, a evoluciju u estetici pratio je porast u cijeni. Nekada je Kia bila na glasu kao jeftini auto s ne pretjerano dotjeranom unutrašnjosti, ali ipak prije svega izrazito pouzdano vozilo niske potrošnje i dobrih voznih svojstava. Nedostaci u pogledu atraktivnosti dizajna ispravljeni su izlaskom kompaktnih modela Cee’d i Pro Cee’d.

Zaokret u pristupu dizajnu potvrđen je s izlaskom druge generacije kompaktnog SUV modela Kia Sportage, koja je bila prilično popularna među kupcima i zbog prihvatljive cijene i dobrih paketa opreme, no mnogima je nedostajalo terenskih svojstava koja su krasila prvu Sportage inačicu, dok je treća generacija zabljesnula s još atraktivnijim izgledom i značajno boljim rezultatima ne testovima sigurnosti. Rast prodaje u Europi Kia duguje s nezanemarivim interesom kupaca za novije modele Niro i Stonic.

Globalno najprodavaniji model južnokorejskog proizvođača je gradski automobil Rio koji kvalitetom, dizajnom i cijenom predstavlja itekako ozbiljnu konkurenciju usporedivim modelima razvikanijih europskih proizvođača.

Toyota

Već godinama je među vodećim svjetskim proizvođačima automobila, prvenstveno zbog zasad nedostižnih prodajnih rezultata u segmentu hibrida koje je ostvarila s modelom Prius. U Hrvatskoj je Toyota sa svojim gradskim modelom Yaris uzela dobar dio tržišnog kolača, koji se kupcima tijekom godina pokazao kao atraktivan, praktičan i pouzdan automobil. Što se tiče segmenta terenskih automobila, tu se već godinama dobro drži kompaktni crossover SUV RAV4, kojeg se ujedno smatra prvim kompaktnim SUV-om i koji je prilično solidno prošao test vremena.

U klasi malih gradskih automobila, Toyotin Aygo prati glas prilično pouzdanog autića s niskom potrošnjom, dok je u kategoriji kompaktnih automobila Toyota na našem tržištu prisutna svojim modelom Auris, nekima dosadan ali prilično izdržljivi i pouzdan auto niske potrošnje, kojem je glavna zamjerka skuplje održavanje nego kod konkurenata.

Opel

Modeli ovog njemačkog proizvođača, danas u vlasništvu PSA grupacije, tradicionalno uživaju veliku popularnost na našim prostorima. Stara je vijest kako kompakt Opel Astra već godinama ostvaruje izvrsne prodajne rezultate, pa posljednjih godina kupce ovog modela osvaja dotjeranim dizajnom i kvalitetom, cijenom, solidnim voznim svojstvima te niskom potrošnjom. Svojedobno je dosta tražen bio Opelov model Vectra, veliki obiteljski auto koji se više ne proizvodi, a među kupcima manjih gradskih automobila i dalje je Opel Corsa privlačan izbor.

U pogledu velikih obiteljskih automobila, Insignia je svojim dizajnom i pouzdanošću pridobila znatan dio auto publike i stekla status jednog od najkvalitetnijih i izdržljivijih modela ovog brenda. Treba spomenuti i Opel Crossland X, model kojeg proizvođač reklamira kao crossovera s dizajnom SUV-a, a riječ je o pouzdanom i cjenovno prihvatljivom obiteljskom automobilu za kojeg tek treba vidjeti kakve će rezultate ostvariti na domaćem tržištu.

Suzuki

Na listi najprodavanijih automobila na domaćem tržištu našla se i Suzuki Vitara, popularni SUV koji je posljednjih nekoliko godina zbog svojeg atraktivnog izgleda, funkcionalnosti, pouzdanosti i prihvatljive potrošnje u užem izboru kupaca ovakvog tipa automobila. Japanski proizvođač dobre je prodajne rezultate zabilježio i s Vitari vrlo sličnim crossover SUV-om SX4 S-Cross.

Što se tiče kategorije malih gradskih automobila, na ovim prostorima kupce već godinama privlači Suzukijev hatchback Swift, simpatični i praktični mališan niske potrošnje goriva.  Od novijih modela, Suzuki u svojoj ponudi ima model Across koji je usporediv s Toyotinim RAV4 te zanimljivi hibridni model Swace koncipiran prema karavanskoj izvedbi Toyota Corolla Touring Sports.

U slučaju da još niste sigurni koji je od svih brendova na tržištu pravi izbor za vas, a zanima vas kako se kreću cijene i kakva je dostupnost ovih vozila u rabljenim izdanjima, na digitalnoj platformi Neostar možete istražiti široku ponudu vozila raznih marki s jamstvom te ih temeljito pregledati iz svakog kuta.